Rakennustietosäätiö RTS ja A-Insinöörit ovat koonneet yhteistyössä tekoälyn eettisen pelikirjan kiinteistö- ja rakentamisalan toimijoiden käyttöön. Pelikirjan ensimmäinen versio julkaistiin alan käyttöön 24.1.2025 ja toinen versio on viimeistelty 18. kesäkuuta.
Tekoälyn käyttö monipuolistuu ja tietoa on enemmän tekoälyn hyödyntämisestä saatavilla, joka vaikuttaa myös tekoälyn pelikirjan sisältöön. Päivityksen yhteydessä on käyty sisältöjä läpi sekä lisätty kuvitusta. Pelikirjan rakenne pysyi samana. Viidessä sisältöosassa paneudutaan hyviin tiedon käyttöä koskeviin sopimuskäytäntöihin, tekoälyn tuottaman tiedon jäljitettävyyteen ja tietoturvariskien hallintaan sekä opastetaan liiketoimintajohtoa tekoälyyn mahdollisuuksiin tarttumisessa ja sovellus- ja järjestelmäkehittäjiä hyvien käyttötapausten toteuttamisessa.
Päivittyvän pelikirjan tarkoituksena on tukea rakennetun ympäristön toimijoita tekoälyn hyödyntämisessä, ja edistää kestäviä uusia teknologioita rakennusalalla.
Tervetuloa mukaan pelikirjan 2.0 esittelytilaisuuteen, jossa kerromme päivityksistä ja niiden perusteista.
Ilmoittautuminen
Tilaisuus järjestetään etänä Teamsin kautta.
Ohjelma
Tekoälyn eettisen pelikirjan 2.0 esittely
- Tommi Arola, tutkimusjohtaja, Rakennustietosäätiö RTS sr
- Pieti Marjavaara, innovaatiojohtaja, A-insinöörit
- Joonas Lehtovaara, kehityspäällikkö, A-insinöörit
Kysymyksiä & kommentteja
Tutustu tekoälyn pelikirjaan
Tekoälyn pelikirja löytyy sivuiltamme.
Lisätiedot
